King of Thorn 1. és 2. kötet

Az erősen közepes King of Thorn film után egy szerencsés véletlennek köszönhetően hozzájutottam az anime alapjául szolgáló manga sorozathoz. Már elég nehéz beszerezni mivel már régen kifogyott a nyomdából de szerencsére a “szállítómnak” sikerült szert tenni mind a 6 kötetre  amiket szépen havi 2 kötet lebontásban fogok megvásárolni tőle. Az első “turnus” ma érkezett meg. Ami először feltűnt az a kötetek minősége. A papír minősége és strapaállósága sokkal jobb mint amire számítottam. Látszik hogy sok energiát fektettek a kötetekbe amik így kivételesen jól néznek ki.

A rajzolokkal semmi gond. Olyanok amilyenre számítottam a rajzolótól. Technikailiag valahol a Chikyuu Misaki (2001) és a Shikkoku no Hana (2009) között van a rajz minősége. Már jobb mint a Chikyuu de a Hana- szintjét még nem éri el. (ami mellesleg valamiért nem jött be rajztechnikailag.)

Az alapszitu azoknak akik nem ismernék: Egy csapat önként jelentkező beteg embert lefagyasztanak re élve hogy mire felébrednek már lesz gyógymód. Amikor felébrednek az épület kihalt, furcsa tüskés növény nőtte be valamint furcsa vérszomjas lények bolyonganak a kihalt folyosókon.

(A következő leírás nyomokban manga és anime spoilereket tartalmaznak.)

Az első két kötet alapján nem hiába nyerte el a legjobb Túlélő horror manga díját 2007-ben. (Remélhetőleg majd Highschool of the Dead is nyer majd egyet. 🙂 ) Rendkívül pörgős és intenzív a manga, egy pillanatra sem nyugszik meg a sztori ahogy hőseink kétségbeesetten próbálnak kijutni a felszínre. A szereplők nem félistenek szóval ők is egyre jobban leamortizálódnak, egyre jobban kifáradnak ami még jobban ráerősít a hangulatra. Kivétel talán Marco aki némileg a félisten szintet pedzegetve elég hihetetlen dolgokat is túlél ahogy tetovált Kratosként zúz le 1-2 combosabb szörnyet.

A szörnyek: Míg az animében talán ha 2-3 féle lény volt ( és főleg azok is ilyen bikaszerű izék ) a mangában hihetetlen gazdagság van ezen a téren. Érezzük hogy egy ki tudja mennyi idő alatt kifejlődött komplett ökoszisztémába tenyereltek bele hőseink ahol minden az új “természeti” környezet része.

A bikalények csak a 2 kötetben tűnnek fel de nem ők a döntő tényező bár az egyik letört szarvú egyeddel ( aki az animében is feltűnt ) egy izgalmas bossfightot nyom le Marco így a lény tulajdonképpen tekinthető a 2. kötet minibossának.

A történet már az első két kötet alapján is klasszisokkal jobb és izgalmasabb mint az animében, ami csak nyomokban vett át dolgokat a mangából. Az animében erőltetett Csipkerózsika hasonlatnak szerencsére itt nyoma sincs és a karaktereket is jobban megismerhetjük akik ezáltal szerethetőbbé válnak, míg az animében Kasumin kívül kb senkiről sem tudtunk meg semmi biztosat. A történet más és szerintem sokkal érdekesebb irányban halad így megéri majd elolvasni azoknak is akik látták az animét.

A következő két kötetet majd a jövő hónapban veszem meg és persze majd arról is beszámolok.

8 Responses to King of Thorn 1. és 2. kötet

  1. Daisuken szerint:

    Hali!

    Felkeltette az érdeklődésemet ez a te “szállítód”, mert nekem is lenne 1-2 manga/regény, amit meg szeretnék venni, de már nem nyomtatják, ergo nem tudott hozni nekem az AniLand. Meg tudnád nekem tudni tőle, hogy NHK regény beszerzése lehetséges-e valamilyen módon? Nem számít, hogy használt-e vagy sem. Előre is megköszönném, nagyon fontos lenne =)

  2. Prof. William szerint:

    A King of thorn 1-2-3-4-6 kötetéhez egy ismerősöm jutott egy nagyobb amazonos mangacsomag vásárlás keretében. Sztem nem tudták küldők mik ez csak belerakták ezt is mert ahogy nézem jelenleg kb 10-15 ezer körül van egy King kötet az amazonon.

    Ezeket vásárlás/csere úton veszem meg de a hiányzó 5. kötet története teljesen más. Az amúgy tegnap lett meg sok viszontagság után. Majd írok is róla egy posztot.

    Ritka mangáknál én a http://www.bookstation.hu/ -t ajánlom. Írj nekik egy mailt hogy mit szeretnél. Ha meg tudod adni esetleg a kötetek főbb adatait és isbn. számát még kezet is csókolnak neked. És ők felkutatják neked és ha megfelel neked az ára akkor megrendelik. Sztem őket próbáld ki.

  3. Daisuken szerint:

    Köszi szépen az infót, megpróbálom =)
    Mellesleg ha megvan, meg tudják nekem szerezni, akkor mennyi körülbelül az, hogy ideszállítsák nekem MO-ra?

  4. Daisuken szerint:

    Vagy hogyha esetleg Amazonon/eBay-en találok egy példányt, akkor onnan mennyi a szállítás? Bocsi a sok kérdésért, csak nagyon fontos lenne, de nem szeretnék akár 10.000Ft-os szállítási díjat fizetni egy 2800Ft-os könyvért.

  5. Daisuken szerint:

    Hopsz, bocsi, most látom csak, hogy magyar oldal, amit belinkeltél xD Ezer bocsi, akkor a második hozzászólásomban lévő kérdésekre érdekelnének a válaszok ^^”

    • Prof. William szerint:

      Szia!

      Változó. Attól függ hogy mennyire ritka amit szeretnél. Megírod hogy mit szeretnél és ők megírják hogy szállítással együtt mennyibe fog kerülni. Utalással lehet nekik fizetni. Ha nagyon ritka akkor elég borsos lehet az ára szóval kérdezd meg tőlük hogy milyen lehetőségek vannak. Pl kereshetik használtan stb…
      Reméltem segíthettem.

      • Daisuken szerint:

        Igen, köszi szépen a tanácsot, megkérdeztem, azonban igencsak borsos ára van. Nem hittem volna, de kerek 22.000Ft-ért be tudják nekem szerezni, azt meg picit soknak találom, szóval várok vele, hátha rábukkanok egy hozzáférhető eladó példányra.

      • Prof. William szerint:

        Először nekem is egy 30 000-es King of Thorn 5-öt találtak de aztán szerencsére később (fél hónap) amikor úja megkérdeztem találtak egy jobbat. De le is írtam egy postban hogyan történt.

Vélemény, hozzászólás?

